TMC _LEUS_COACHING.png

23 jaar ervaring als motorrijder

opleiding tot rij-instructeur

10 jaar ervaring als coach

We bepalen samen het doel van onze coaching en de manier waarop we dit willen bereiken. We proberen ieders potentieel en talent te ontdekken en reiken tools aan om dit optimaal te kunnen benutten, zowel privé als professioneel. 

Meer weten? Contacteer TMC voor een vrijblijvend gesprek!

Ben je als motorrijder klaar zodra je een rijbewijs hebt gekregen? Of kan je nog iets bijleren, zelfs als je al jaren je rijbewijs hebt? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en zeggen dat ik nog zo goed als elke rit iets nieuws ontdek over de motor, mezelf, medebestuurders of de omstandigheden. Wie zich bewust is van die nieuwe informatie en ze op de juiste manier weet te verwerken wordt op termijn een meer complete, betere en dus veiliger motorrijder.

Startende motorrijders of -rijdsters. Wie al langer een rijbewijs heeft maar een tijdje niet meer heeft gereden. Iemand die voor het eerst een heel ander type motor heeft aangeschaft,. Iemand die voor het eerst de stap naar het circuit wil zetten ... iedereen is welkom voor een TMC Coaching sessie!

Wil jij ook blijven groeien als motorrijder? 

Sta je open voor feedback en tips?

 

Veiligheid en defensief rijden zijn onze voornaamste focus onderweg terwijl we streven naar een maximum aan rijplezier. We passen onze ritten aan aan jouw motorfiets en ervaringsniveau. Elke sessie is op maat gemaakt en 100% toegespitst op jouw noden.

Onze coaching missie: 

in alle vertrouwen een cyclus van coaching en feedback creëren,

op zoek gaan naar ieders potentieel als motorrijder

en de tools aanleveren om dat maximaal benutten, zowel op de weg als op circuit.

€120

TMC _LEUS_COACHING INDIV.png

€60PP

TMC _LEUS_COACHING GROEP.png

€400

TMC _LEUS_COACHING CIRCUIT.png

Mogelijks wordt er ook een kilometervergoeding aangerekend naar en van het vertrekpunt van onze coachingsrit.

Voor meer info over onze kilometervergoeding, klik hier.

Tijdens een intake gesprek gaan we eerst samen op onderzoek.

Hoelang rij je al met de motor? Welke motor heb je nu? Waarom contacteer je TMC? Op welk vlak wil je groeien als motard? Goeie en slechte ervaringen met de motor? ...

Kortom, we bepalen samen het onderwerp van onze coaching waarmee TMC dan verder aan de slag gaat om uw persoonlijke sessie voor te bereiden.

 

We bepalen een tijdstip en locatie om samen op pad te gaan.

De locatie is vooral afhankelijk van het doel van deze coaching. Wil je bochten oefenen, je vaardigheden in druk verkeer, op de snelweg of in 't stad? Het intake gesprek is daarom belangrijk, zo zijn we zeker dat we naar naar hetzelfde doel streven en dat jij als klant waar voor je geld krijgt.

We houden bij de planning ook rekening met de weersvoorspellingen. Het heeft weinig nut in de gietende regen te gaan rijden, tenzij dat specifiek jouw vraag is natuurlijk.

TMC bereidt jouw specifieke coachingrit voor.

Afhankelijk van jouw noden gaan we een aantal specifieke werkpuntjes definiëren. Deze worden besproken nog voor we op pad gaan, zodat de coachee al een idee heeft waar op te letten tijdens het eerste deel van onze rit. 

In de loop van de dagen voor onze rit zal TMC nog even met jou contact opnemen, om onze afspraak te bevestigen. Op dat moment zullen we ook onze voorbereiding met jou delen, zodat je weet wat te verwachten. 

De coachingsrit ...

De dag zelf bespreken nog eens we kort de eerste focuspuntjes en starten aansluitend met onze rit.

De coachee rijdt meestal vooraan, in het zicht van de coach.

Tijdens de rit houden we halt om onze ervaringen te bespreken en al een eerste conclusie te trekken. Als alles goed gaat kunnen we tijdens het tweede gedeelte van de rit al een stapje verder gaan in jouw ontwikkeling als motard.

De rit wordt gefilmd met een GoPro camera.

Bepaalde zaken zijn nu eenmaal beter uit te leggen of te verklaren als je ze kan zien. Soms beseffen we niet dat we dingen (verkeerd) doen tot we er mee geconfronteerd worden.

De integrale beelden worden na de rit bezorgd aan de coachee via WeTransfer. Zo heb je plots een paar uur aan beeldmateriaal met jezelf als onderwerp! Hoe cool is dat?

Na de rit ...

We bespreken jouw ervaringen na de rit en geven feedback waar nodig. 

De beelden worden bezorgd via We Transfer.

We zorgen ook voor een overzichtelijk documentje in jouw mailbox met alle besproken focuspunten, feedback en conclusies. 

Er zullen ook een aantal vragen gesteld worden om te peilen naar jouw tevredenheid na dit coachingstraject. Jouw mening en feedback is belangrijk voor ons en kan de kwaliteit van toekomstige coachings alleen maar ten goede komen.​

TMC _LEUS_COACHING INDIV.png
IMG_1723.JPG
 
 

Rijden in groep vereist een aantal specifieke vaardigheden die de veiligheid van iedereen bevorderen. Wie rijdt eerste of laatste? Worden er signalen afgesproken? Hoeveel afstand houden? ... Elke motard in een groep kan een bepaalde rol toebedeeld krijgen, afhankelijk van de omstandigheden en grootte van de groep. Welke rol past best bij jou en hoe kan je die best opnemen? Dat is nu net het doel van deze groepscoaching!

We volgen qua voorbereiding dezelfde stappen als bij de individuele coaching.

Intakegesprek en bevestigingsgesprek gebeurt meestal met één contactpersoon die dan spreekt voor de groep, maar we kunnen dit uiteraard ook met de hele groep tegelijk bespreken.

De coachingsrit ...

De standaardpositie van de coach tijdens een groepsrit is achteraan de groep. Tijdens de rit zal hij geregeld doorschuiven, zodat iedereen in de groep eens van dichter kan gevolgd worden.

Ook hier lassen we halverwege ongeveer een stop in om onze ervaringen te bespreken. De coach zal dit gesprek faciliteren zodat iedereen zijn of haar zegje kan doen op een constructieve manier.

De hele rit wordt ook gefilmd met een GoPro, net als bij TMC Individuele Coaching.

Als er deelnemers zijn die ook een GoPro willen bevestigen is dit mogelijk, indien dit op voorhand werd afgesproken. De beelden worden sowieso bezorgd aan één groepslid via WeTransfer.

Na de rit ...

Er worden een aantal conclusies getrokken en er wordt kwistig met feedback gestrooid. 

Deze worden ook via mail bezorgd, net als bij de Individuele Coaching.

TMC _LEUS_COACHING GROEP.png

Belangrijke noot bij alle coachings op de openbare weg

We houden ons ten allen tijde aan de geldende verkeersregels.

We gaan niet stunten of proberen elkaar te imponeren.

Iedereen draagt beschermende motorkledij, zoals het altijd hoort.

Veiligheid is altijd onze eerste focus, rijplezier komt vanzelf!

We hebben respect voor elkaar, onafhankelijk van ons niveau en ervaring met de motorfiets.

We houden ons ook aan de geldende Corona regels, meer info hierover op onze Covid-19 policy.

Indien deze regels niet gerespecteerd worden heeft de coach het recht de sessie af te breken.

speed-3314474_1280.jpg

Circuitrijden, de ultieme motorervaring?

Dat is voor ons alvast wél het geval. Hoelang je al met de motor rijdt op de openbare weg, hoeveel ervaring en kilometers je al op de teller hebt: een circuitdag opent je gegarandeerd de ogen!

Je leert tijdens een paar sessies op circuit sowieso bij over de mogelijkheden van jouw motorfiets en vooral die van jezelf, méér dan je ooit op de openbare weg zou kunnen. De belangrijkste les die ikzelf geleerd heb na mijn eerste circuitervaring (ongeveer 20 jaar geleden) was er tegelijk eentje die misschien wel meer dan eens mijn leven heeft gered.

Op circuit heb je geen duizend en één zaken om op te letten. Het asfalt ligt er gegarandeerd mooi bij, er zijn geen zijstraten, vluchtheuvels of overstekende omaatjes om nog maar te zwijgen over flitspalen en trajectcontroles. Je kan je als rijder met andere woorden 100% focussen op de rit. Ronde na ronde voer je het tempo op ... het gashendel kan eens volledig open, je gaat dieper in de bocht dan ooit tevoren en je verlegt meer en meer jouw eigen grenzen. 

De conclusie die ik voor mezelf maakte was er eentje die ik altijd ter harte heb genomen in al de jaren als motorrijder die gevolgd zijn na die eerste sessies op Zolder:

Mijn motorfiets kan véél meer dan ikzelf en zelfs op circuit heb ik niet het talent of de ballen om die mogelijkheden volledig te benutten. Is het dan niet onverantwoord het toch te proberen op de openbare weg??

De adrenalinekickjes die ik tot dan toe nastreefde tijdens ritjes rond de kerktoren verdwenen als sneeuw voor de zon, ik werd een rijder die zich veel meer bewust was van de gevaren op de weg maar tegelijk ook iemand die meer kon genieten van een rustige rit en een mooi genomen bochtje aan legale snelheden. De jaarlijkse circuitdagen werden op dat moment wel heel belangrijk, een mens moet érgens een uitlaatklep hebben, nietwaar?

Tijdens een ​intake gesprek gaan we eerst samen op onderzoek.

Hoelang rij je al met de motorfiets? Welke heb je nu? Waarom wil jij de stap zetten naar circuitrijden? Waarom heb je dit nog niet eerder gedaan? Wat is jouw grootste struikelblok?

Kortom, we bepalen samen de focus van onze circuitcoaching waarmee TMC dan verder aan de slag gaat om uw persoonlijke circuitdag voor te bereiden.

We beslissen op welk circuit je wil gaan rijden.

Misschien heb je al een circuitdag geboekt, misschien ook niet? We bekijken in dat geval samen bij welke organisatie en circuit we nog kunnen inschrijven.

TMC bereidt jouw circuitdag verder voor.

We zorgen dat we zelf het circuit leren kennen (voor zover dat nog niet het geval was), zodat we specifieke punten aan jou kunnen doorgeven. In de loop van de dagen voor onze circuitdag zal TMC nog even met jou contact opnemen, om onze afspraak te bevestigen. Op dat moment zullen we ook onze voorbereiding met jou delen, zodat je weet wat te verwachten.

Jijzelf hebt ook een aantal zaken te controleren.

Is jouw motorfiets technisch in orde? Remmen en banden zijn de belangrijkste factoren al is het natuurlijk aan te raden aan de start te verschijnen met een motor die compleet tiptop in orde staat. Op elk circuit is een technische keuring in de ochtend gepland. Indien jouw motorfiets niet voldoet zal jou de toegang tot het circuit geweigerd worden.

Is jouw materiaal in orde? Er wordt verwacht dat je een ééndelig lederen pak draagt op circuit, net als motorlaarzen, handschoenen en een goedgekeurde helm. Meestal is ook een rugbeschermer verplicht.

Ken jijzelf het circuit waar je naartoe gaat? Playstation en YouTube zijn jouw vriend! Niet perse om rondetijden te vergelijken maar wél om de opeenvolging van bochten al wat te memoriseren. Hoe beter je het circuit al kent op voorhand, des te vlotter en minder gestresseerd zal je van start kunnen gaan de dag zelf.

TMC regelt het transport van en naar het circuit.

We spreken de praktische zaken verder af. Heb je vervoer naar het circuit voor jezelf en je motor?

TMC kan indien nodig jouw motor ophalen en ook jijzelf mag meerijden met onze TMC bestelwagen. Afhankelijk van jouw woonplaats, het circuit, ... spreken we dit verder af!

De circuitdag zelf ...

Eindelijk is het dan zover!

TMC begeleidt jou bij de technische keuring en het prepareren van de motorfiets. Eventueel kunnen we spiegels verwijderen, lichten afplakken, ... 

TMC helpt jou bij het afhalen en installeren van de transponder (nodig voor tijdsmetingen).

We overlopen nog even de bijzonderheden van het circuit en bepalen samen de focus voor de eerste sessie. 

TMC zal nooit in dezelfde reeks dan jou rijden. We begeleiden je dus niet op het circuit zelf maar vatten post langs het circuit waar we jou makkelijk kunnen observeren.

Wil je begeleiding op het circuit zelf? TMC regelt dit samen met jou: op elk circuit zijn instructeurs aanwezig die je graag de ideale lijnen en rempunten tonen.

Na elke sessie bekomen we met een frisdrankje en bespreken de ervaringen. Stap voor stap bouwen we verder in de richting van betere rondetijden, meer vertrouwen, knietje aan de grond, ...

Jij mag trouwens ook de hele dag gebruik maken van onze GoPro service!

Na de circuitdag

Indien nodig voert TMC jou en je motor nog naar huis. We hebben dan nog ruim de tijd om de ervaringen van de dag eens te overlopen en bespreken.

Jij ontvangt alle filmpjes en foto's van de dag via WeTransfer en ook een samenvattend documentje met de focuspunten van de voorbije circuitdag.

Er zullen ook een aantal vragen gesteld worden om te peilen naar jouw tevredenheid na dit coachingstraject. Jouw mening en feedback is belangrijk voor ons en kan de kwaliteit van toekomstige coachings alleen maar ten goede komen.​

DSC_8863.jpg

Waarom kiezen voor een circuitcoaching van TMC?

We zijn zelf geen Marc Marquez of Valentino Rossi maar hebben wél meer dan 20 jaar ervaring op circuit.

We zijn nooit de snelste piloot van de circuitdag maar rijden eerder gemiddelde tijden met veel aandacht voor veiligheid en het inbouwen van de nodige reserves. Heelhuids terug naar huis keren is hét allerbelangrijkste!

We hebben meer dan 10 jaar ervaring als coach en weten als geen ander onze coachee op het gemak te stellen.

Jij krijgt als beginnende circuitijder een ALL-IN service en moet je enkel focussen op het rijden!

Voorbereiding, transport, technische keuring, ... wij doen het allemaal voor jou!

Jij mag zonder extra kost een hele dag gebruik maken van onze GoPro service. Je zal dus uren aan on-board materiaal hebben van jouw eerste keer op circuit.

Zo'n souvenir is onbetaalbaar!

MotorSportsPics_GRD-0605.jpg
TMC _LEUS_COACHING CIRCUIT.png
 

Contacteer ons

Zomerstraat 65 

9270 Kalken (Laarne) 

Oost-Vlaanderen (België)

+ 32 (0)9 360.03.39